لوگو وبلاگ ثامن کنترل

کاتالوگ کلیدهای حرارتی اشنایدر

کاتالوگ کلیدهای حرارتی اشنایدر

آشنایی با کلیدهای حرارتی اشنایدر (Schneider)

برای حفاظت و کنترل موتورها بر اساس استانداردهای IEC

کلیدهای حرارتی اشنایدر (Schneider) از سری GV2 ME، GV2 P، GV3 ME، GV3 P و GV7 R، قطع کننده‌های حرارتی یا مغناطیسی هستند. طراحی آنها بر اساس استانداردهای IEC 60947-2 و IEC 60947-4-1 صورت گرفته است و برای کنترل و حفاظت از موتورها استفاده می‌شوند.

کلید حرارتی اشنایدر

کلید حرارتی اشنایدر سری GV2ME

حفاظت مغناطیسی حرارتی

امکان اجرای عملیات با فشردن یک  دکمه

GV2P

حفاظت مغناطیسی حرارتی

امکان انجام عملیات با دسته دوار

قابلیت شکستن بالا

امکان تمایز بین خطاها (اتصال کوتاه یا حرارت)

کلید حرارتی اشنایدر سری GV3 :

حفاظت مغناطیسی حرارتی

محدوده ۹ تا ۶۵ آمپر موتور ۵٫۵ تا ۴۵ کیلو ولت با ظرفیت ۵۰ تا ۱۰۰ کیلو آمپر / ظرفیت قطع ۴۰۰ ولت

سوالات متداول

استعلام خود را از طریق سایت ثامن کنترل شرق  یا ☎️ تلفن ، ✔️ واتساپ ، 📠 فکس یا 📧 ایمیل برای ما ارسال کنید. جواب استعلام پس از بررسی کارشناس فنی و بازرگانی بسته به نوع استعلام در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد. در صورت تایید پیشنهاد از نظر فنی و مالی تاییدیه به صورت کتبی برای فروشنده ارسال می شود. 🛒 بعد از تایید کتبی از خریدار و واریز پیش پرداخت , سفارش گذاری انجام می شود.

کلید حرارتی یا کلید محافظ موتور که به کلید MPCB معروف است کلید قابل قطع زیر بار است که برای روشن و خاموش کردن الکتروموتور تک فاز و سه فاز استفاده می شود و موتور را در برابر جریان اضافه بار و جریان اتصال کوتاه حفاظت می کند این کلید با نام کلید حرارتی-مغناطیسی هم شناخته می شود. کلید حرارتی توانایی قطع و وصل مدار قدرت را دارد و همراه با تجهیزات جانبی برای استفاده در مدار فرمان به کار می رود. به جای استفاده از ترکیب کلید مینیاتوری و بی متال می توان کلید حرارتی را جایگزین ساخت چون کلید حرارتی حفاظت اتصال کوتاه دارد.

عملکرد کلید حرارتی مغناطیسی شبیه بی متال است اما تفاوت هایی بین بی متال و کلید حرارتی وجود دارد که سبب شده است عملکرد کلید حرارتی بهتر از بی متال باشد. کلید حرارتی مدار قدرت را قطع و وصل می نماید ولی بی متال مدار فرمان را قطع می کند از سوی دیگر کلید حرارتی در برابر خطای جریان حرارتی (اضافه بار) و خطای جریان مغناطیسی (اتصال کوتاه) عمل می کند ولی بیمتال تنها در برابر خطای جریان حرارتی که در اثر جریان اضافه بار ایجاد شده است واکنش نشان می دهد. بر روی کلید حرارتی کلید یا شاسی قطع و وصل وجود دارد، در صورتی که این کلید بر روی بیمتال دیده نمی شود.

موتورهای الکتریکی کاربرد فراوانی در صنایع به منظور به حرکت در آوردن دستگاه های مکانیکی دارند. برای حفاظت از موتورهای 50 هرتز و 60 هرتز در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه از کلید محافظ موتور یا MPCB استفاده می شود. عملکرد مدارهای محافظ موتور که به کلید حرارتی مغناطیسی موسوم هستند به این صورت است که اگر موتور برای مدت طولانی جریان الکتریکی بالاتر از مقدار پلاک خود بکشد، بی متال داغ و خم شده و برق را قطع می کند. البته این حفاظت حرارتی پاسخ تاخیری دارد تا در هنگام راه اندازی موتور برق را قطع نکند و اگر موتور به دلایلی نتوانست شروع به کار کند برق را قطع خواهد کرد. اگر اتصال کوتاهی رخ دهد، سیم پیچ تولید میدان مغناطیسی می کند که می تواند هسته ی سیم پیچ را به سمت میله ی تریپ حرکت داده و جریان برق را فورا قطع کند.

برای حفاظت از موتورهای الکتریکی می توان از کلید حرارتی  مغناطیسی (MPCB) و کلید اتوماتیک (MCCB) استفاده کرد اما با توجه به امکانات و قیمت مناسب تر MPCB، برای حفاظت از موتورها، MPCB کاربرد بیش تری در مقایسه با MCCB دارد. در واقع MPCBها به طور ویژه برای محافظت از موتور در برابر اضافه بار، اتصال کوتاه، افت فاز و خطاهای ولتاژ پایین طراحی شده اند در حالی که MCCB ها کاربرد چند منظوره دارند و غالبا در سیستم های توزیع نصب می شوند و می توانند از موتور تنها در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه محافظت کنند. در هنگام راه اندازی موتوری ممکن است کلید اتوماتیک برق را قطع کند اما اگر کلید حرارتیِ مناسب انتخاب شده باشد جریان برق را تا زمان راه اندازی موتور قطع نمی کند مگر اینکه مدت زمان راه اندازی خیلی طولانی شود و خطایی رخ داده باشد.

5/5 - (18 امتیاز)
ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gv2

آخرین مطالب وبلاگ

0